انگیزه ای برای مردن
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1392
نویسنده : مسعود نسکندی

درباره The Walking Dead: Survival Instinct تنها می توان به یک موضوع جالب اشاره کرد. لحظاتی در طول بازی وجود دارند که شما در آن ها دلهره را احساس خواهید کرد. مواقعی که مشغول پیدا کردن آیتم های مختلف هستید، حس اینکه باید خود را به شکلی نجات دهید را تجربه خواهید کرد. میزان مهمات بسیار کم است و استفاده از سلاح هایی مانند Shotgun آخرین گزینه ای است که باید از آن استفاده کنید. صدای سلاح های شما، آژیر خطری برای سایر Walkerها است و آن ها را به سمت شما می کشاند. همچنین در اکثر مواقع، این شما هستید که باید راهی برای نجات دادن خود پیدا کنید.

همیشه در مکان های تاریک حضور دارید و باید Walkerها را بدون سر و صدا از بین ببرید. بارها و بارها در این شرایط قرار می گیرید و اتمسفر بازی می تواند شما را درگیر خودش کند، اما این موضوع تنها نکته مثبت این عنوان به حساب می آید. استودیوی Terminal Reality در پیش نمایش های قبلی اش از SI گفته بود که این بازی بر اساس مجموعه تلویزیونی TWD ساخته شده و به جزئیات زیادی توجه کرده که فضای بازی را به سریال شبیه کند. آن ها داستانی را بیان کرده اند که شامل Walkerهایی با دندان های تیز می شود و همیشه سعی می کنند که خودشان را به شما نزدیک کنند تا بتوانید ظاهر کمیک مانند آن ها را مشاهده کنید. داستان بازی به شکلی طراحی شده که اصلاً جالب نیست و شامل صحنه های زیبایی نمی شود و گیرایی خاصی ندارد.

دیالوگ های بازی بسیار بد هستند و به هیچ عنوان ارتباطی با فضای بازی ندارند. شما می توانید Walkerها را در این بازی با چاقو تکه تکه کنید. تنها کافی است که چهار ضربه به آن ها بزنید تا از شما فاصله بگیرند. در SI سرهایی که از تن جدا شده اند نیز هنوز زنده هستند. آن ها هوا را گاز می گیرند و امیدوار هستند که در گاز بعدی تکه ای از بدن یک موجود زنده را بدست بیاورند! در این بازی کشتن Walkerها با اشتباهات زیادی همراه است. این کار مانند این می ماند که شما در حال نوشتن زندگی نامه فردی هستید، اما نمی دانید که آیا او زن است یا مرد! Terminal Reality قبلاً اعلام کرده بود که آن ها سیستمی طراحی کرده اند که می تواند هزاران Walker تولید کند.

این موضوع نیز اصلاً در بازی قابل تشخیص نیست و کاملاً می توانید متوجه تعداد حضور آن ها بشوید. حتی می توانید زمان بندی برای حمله Walkerها را حدس بزنید و نسبت به صدای محیط متوجه شوید که آن ها در آنجا حضور دارند یا خیر. تنها 4 یا 5 نوع Walker مختلف در بازی دیده می شوند و تمام آن ها کپی هایی از یکدیگر هستند. این موضوع، حس خوبی در بازی ایجاد نمی کند و فضای آن را نابود کرده است. مبارزه با سلاح های سرد بسیار بد از کار درآمده است. نمی توانید حدس بزنید که از چه فاصله ای قادر به کشتن Walkerها با سلاحی که در دست دارید، هستید. شعاعی که سلاح شما می تواند به Walkerها صدمه بزند، میزان مشخصی ندارد و برخی موارد، شما را با از بین بردن برخی Walkerها غافلگیر می کند.

اگر با چند Walker مختلف روبرو شدید که قطعاً این اتفاق در بازی رخ می دهد، نگرانی های شما در این زمان بیشتر خواهد شد. در این لحظه ها آرزو می کنید که یک چاقو داشتید که به وسیله آن می توانستید مغز آن ها را سوراخ کنید. المانی به نام The Instakill در بازی وجود دارد که تنها زمانی فعال می شود که در پشت سر Walkerها قرار می گیرد. مشکل اینجاست که این قابلیت در زمانی که Walkerهای زیادی در محیط قرار داشته باشند، بی فایده می شود و حتی ممکن است خود را در این قسمت ها قربانی کنید. این بازی به هیچ عنوان به سریال تلویزیونی وفادار نبوده و چیزهایی را در خودش قرار داده که اصلاً مشاهده نکرده ایم.

به طور مثال، Walkerها در این بازی جاخالی می دهند، در حالیکه در سریال چنین قابلیتی ندارند. گر چه می توانید با پرتاب آیتم های مختلف سر و صدا ایجاد کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آن ها حتماً به سمت صدا بروند. مبارزه با سلاح های گرم نیز خوب از کار درنیامده اند و صدایی که سلاح ها به وجود می آورند، دردسر بیشتری ایجاد می کنند. هیچ گونه تاکتیک خاصی برای بازی کردن وجود ندارد و روند بازی بیشتر بر اساس شانس پایه ریزی شده است. همچنین روند تعویض سلاح ها نیز بسیار کند صورت می گیرد و در این قسمت ها ممکن است مورد حمله دشمن قرار بگیرید. وقتی قصد پر کردن مجدد یک سلاح را دارید، دقیقاً زمانی است در حال خودکشی هستید!

حتی بخش های مخفی-کاری نیز خوب از کار درنیامده، چرا که هرگز به عنوان یک روش بسیار خوب در بازی به آن نگاه نشده است. در بسیاری از مراحل، سعی می کنید که کارهای مخفی-کاری انجام دهید، اما این قسمت ها آنقدر بد طراحی شده اند که کار شما بی نتیجه می ماند و اصلاً هیجان خوبی را در بر ندارند. حتی در آخر نیز ممکن است که غذای Walkerها شوید و از بین بروید. در میان مراحل، مشاهده کردیم که قسمت های استراتژی نیز گنجانده شده اند. شما به بخش های مختلفی خواهید رفت و تصمیم می گیرید که به چه قسمت هایی بروید. اتوبان ها، خیابان ها یا کوچه ها مسیرهایی هستند که می توانید آن ها را انتخاب کنید تا برای خود غذا، مهمات و... پیدا کنید. حتی نجات یافتگان دیگری را پیدا کرده و از آن ها در تیم خود استفاده می کنید. می توانید آن ها را به مأموریت های دیگری بفرستید تا غذا و مهمات پیدا کنند.

ممکن است آن ها در طول این مأموریت ها آسیب ببینند یا حتی کشته شوند، اما شما می توانید برای مدتی از آن ها حفاظت کنید. همان طور که می دانید، SI درباره دو برارد به نام های مرل (Merle) و داریل (Daryl) است. رابطه آن ها خوب به نظر نمی رسد و بازی در این قسمت یک ضعف بسیار بزرگ دارد. شما چیزی بیشتر از آنچه که سریال به آن اشاره می کند، درباره این دو برادر نخواهید فهمید. انیمیشن ها و صداگذاری این شخصیت ها تأثیرگذار نیستند و دیالوگ های آن ها واقعاً بد و بسیار ساده به نظر می رسند. در حالیکه SI هیچ مشکلی با از بین بردن قانون های دنیای TWD نداشته، توانسته به یک بازی بسیار بد تبدیل شود. دنیای این عنوان مانند دنیای Dead Rising رنگی نیست و تنها Walkerها را پشت یکدیگر مشاهده می کنید که سعی می کنند به شما حمله ور شوند. اگر تنها 2 دقیقه این بازی را انجام دهید، با روند کلی آن آشنا خواهید شد.

مترجم: مجید نوردوست


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: نقدبرسی
در این وبلاگ شما دوستان در مورد بازی . دانلود بازی . دانلود نرم افزار و دانلود فیلم رو در اختیار شما قرار می دهیم و هر نوع پیشنهاد , در مورد بازی دانلود بازی دلخواهتان و همچنین مشکلات بازی رو می توانید در قسمت نظرات اراه دهید تا ما پیگیر باشیم این وبلاگ در تاریخ 1391/12/6 ساخته شده است.و میتوانید با این شماره پیامک بزنید:09157308494 با تشکر از مدیریت سایت :MMB

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار بازیها و آدرس masoud200.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.